Bostadsrättsföreningen Signalen 1 ligger i Frösunda, Solna och består av 90 bostadsrättslägenheter och gemensamma utrymmen. Föreningens hus färdigställdes av NCC under 2005 och inflyttningen skedde löpande under perioden från januari 2005 till april 2005.

Föreningen består av fyra huskroppar som ligger utmed Anders Lundströms gata. Mellan husen finns gräsytor med mindre lekplatser utrustade med sandlådor, gungattiraljer och rutschkana. Mellan husen finns även bänkar.

I lägenheterna finns både tvättmaskin och torktumlare. Föreningen har också två gemensamma tvättstugor – en med grovtvättmaskin – som medlemmarna får använda. Till lägenheterna hör också källarutrymmen, föreningslokal och förvaringsrum för cyklar och barnvagnar.

Soprum finns i varje hus och hanteras regelbundet både vad avser hushållsavfall, pappersåtervinning och annan källsortering som till exempel vitt glas, färgat glas, plast, metall, papp och batterier.

Föreningen har ett gruppavtal med Tele2 för digital-tv och till varje lägenhet ingår en digital-tv box och kanalpaketet Medium 8 Favoriter. På www.tele2.se kan Du se vilka kanaler som är valbara i Medium 8 Favoriter. Digital-tv ingår månadsavgiften.

Sedan 2008 har alla lägenheter bredband via fiber (med Ownit som leverantör). Hastigheten på bredbandet är 250/250 Mbit/s (höjdes i februari 2021). Bredbandskostnaden inkluderas i den ordinarie månadsavgiften. Det går mot en högre avgift få snabbare bredband.

Föreningens garage har 47 platser för bilparkering och 50 öppna parkeringsplatser som kan hyras av medlemmar i bostadsrättsföreningarna Signalen 1, Kolonnen och Bäcken 1.